عضویت پورفسور داریوش فرهود در انجمن همگرایی مواریث تمدن ایرانی

پروفسور داریوش فرهود، پدر علم ژنتیک ایران و مؤلف مجموعه کتاب‌های ایران فرهنگی، عضو افتخاری انجمن مردم‌نهاد همگرایی مواریث تمدن ایرانی شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن همگرایی مواریث تمدن ایرانی در دیدار نمایندگانی از انجمن همگرایی با دکتر داریوش فرهود که به مناسبت روز بزرگداشت ابوعلی سینا، حکیم نامدار ایران زمین و روز پزشک برگزار شد، پروفسور داریوش فرهود، به عنوان اولین عضو افتخاری به عضویت این انجمن درآمد.

در این دیدار دکتر نادر کریمیان سردشتی رئیس هیأت مدیره و دکتر حسین رمضانی خردمردی، مدیرعامل انجمن، ضمن تبریک روز پزشک و قدرشناسی و تشکر از همراهی و مشارکت دکتر فرهود در برنامه‌های پیشین انجمن و موافقت ایشان با عضویت در این انجمن مردم‌نهاد ملی، به تشریح برنامه‌های پیش رو در سال 1402 پرداختند.

در ادامه دکتر فرهود با بیان این که شرایط کشور به ویژه در حوزه اقتصادی و افزایش تورم برای زندگی شایسته مردم مناسب نیست، گفت: همت برای ساختن ایرانی آبادان با هویت ملی تنیده است و نادیده گرفتن و نپرداختن به برخی از مؤلفه‌های شکل دهنده هویت ملی یا بعضاً هویت‌زدایی از بخش مهمی از تاریخ ایران در مسئولیت‌های اجتماعی و ملی شهروندان و عدم تعلق‌شان به آینده کشور تأثیر منفی دارد که از جمله می‌توان به میل و اشتیاق به مهاجرت از کشور اشاره کرد.

دکتر فرهود با بیان این که همت او و همکاران در تدوین مجموعه ایران فرهنگی از باب عشق به میهن و وطن و احساس مسئولیت به آینده ایران و فرهنگ و تمدن ایرانی بوده است، افزود: فرهنگ مقوله مهم هر کشور است و کار فرهنگی کاری مشکل و البته لازم و ضروری است؛ از این رو اهداف انجمن همگرایی را ارزشمند و شایسته همکاری می‌دانم.

در پایان این دیدار که خانم‌ها دکتر مینا اکبری جاوید، مدیر روابط عمومی و عضو هیأت مدیره انجمن و رکسانا افسر، از اعضای انجمن نیز حضور داشتند، حکم دکتر داریوش فرهود به عنوان اولین عضو افتخاری انجمن همگرایی مواریث تمدن ایرانی به ایشان پیشکش شد و دکتر فرهود نیز یک نسخه از جلد هشتم کتاب ایران فرهنگی، با عنوان «پایتخت‌های ایران از دوران باستان تاکنون» را به اعضای انجمن اهدا کردند.

در متن حکم آمده است: امید است با عضویت جنابعالی و دیگر برجستگان عرصه علم و فرهنگ و هنر در این انجمن گسترش بیشتر محبت، مدارا و همگرایی در میان مردمان کشورهای وارث تمدن ایرانی و زمینه‌‎سازی مردمی برای تشکیل اتحادیه کشورهای وارث تمدن ایرانی (اکوتا) را شاهد باشیم.

گفتنی است انجمن همگرایی مواریث تمدن ایرانی با هدف «گسترش همگرایی فرهنگی میان کشورهای حوزه تمدن ایرانی» و «ایجاد بسترهای لازم برای تقویت حوزه گردشگری میان ایران و کشورهای این حوزه» در سال 1400 در سطح ملی تأسیس شد و در دو سال گذشته برنامه‌های متعددی را در جهت آشنایی مردمان این کشورها با شخصیت‌ها و رویدادهای تاریخی مشترک این حوزه تمدنی برگزار کرده است که از جمله می‌توان به تقدیر از زنده‌یاد دکتر ناصر تکمیل همایون (جامعه‌شناس و تاریخ‌دان) و همایش علمی «پاسداشت سه بانوی پارسی‌سرا (رابعه بلخی، مهستی گنجوی و جهان خاتون شیرازی) اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *